0(216) 540 68 92 Pzt - Cmt 08:00 - 18:30 İmes San Sit C Blk 302.Sokak No:6 Y.Dudullu/Ümraniye, İst
Sertifikalı
ISO 9001:2008
Türkiye'nin
#En iyisi
Bölgesinde
#1 Numara
Bilgi İste

Havacılık ve Savunma Sanayi

Havacılık ve Savunma Sanayi

Alüminyum ve alüminyum esaslı alaşımlar spesifik mukavemetlerinin oldukça iyi olması ve yüksek korozyon dirençleri nedeniyle uçak endüstrisinde yaygın kullanım alanı bulmaktadırlar.Son zamanlarda, alüminyum alaşımlarına kaynaklanabilme özelliğinin dekazandırılması ile bu endüstrideki kullanımları önemli ölçüde arttırılmıştır.

 

Alüminyum ve alüminyum alaşımları uçak endüstrisine 1930’larda girmiştir. O günden bugüne hem alüminyum sektöründe hem de uçak endüstrisinde birçok gelişmeler olmuş ve bu gelişmeler birbirini etkileyerek alüminyum alaşımlarını uçak endüstrisinin demirbaş malzemesi durumuna getirmiştir.

Alüminyuma ilave edilen alaşım elementleri çok az miktarlarda da olsa metalin özelliklerini önemli ölçüde etkilemektedir. Bunun yanında alaşıma uygulanan çeşitli işlemler sonucunda mekanik özelliklerin uygun kombinasyonları elde edilebilmektedir.

Uçak endüstrisinde kullanılacak malzemede çizikler, küçük oyuklar ve benzeri hatalar vahim sonuçlar doğurabilir. Her ne kadar bu malzemeler sonradan sıyrılabilen maddelerle kaplanırsa da alüminyum alaşımlarının uçak endüstrisindeki uygulamasının her safhasında en önemli gereklerden biri yüksek kaliteli işçiliktir.

Alüminyum hava taşıtlarında kullanımının ilk zamanlarında oldukça iyi bilinen Al-Cu-Mg (2xxx) serisi alaşımlar kullanılmıştır. II. Dünya Savaşı sonrası ticari taşımacılık amacıyla kullanılan hava taşıtlarının geliştirilmesi yüksek mukavemetli üst kanat alaşımlarını ön plana çıkarmıştır. Bu sıralarda Boeing-707’lerde yüksek oranlarda Zn, Mg ve Cu içeren 7178-T6 alaşımı kullanılmıştır. Fakat yüksek mukavemetli bu alaşımların kırılma tokluğu sorunu ortaya çıkmıştır. Boeing-747 hava taşıtları geliştirildiğinde, bu sorun dizayn mühendislerinin daha düşük mukavemetli 7075-T6 ürünlerini kullanmaya zorlamıştır. Diğer hava taşıtı dizayn mühendisleri, 7075-T6 alaşımının sahip olduğu korozyon direncini yetersiz görüp, bu alaşımın mukavemet düşmesi pahasına korozyon direncini arttırmaya çalışmışlardır.